Fiziksel Ortamın Önemi ve Özellikleri
Sınıf ortamı çok iyi düşünülerek düzenlenmiş, canlı bir öğrenme çevresi olmalıdır.
Ortam bir sanat ve güzellik alanı, öğrenme için güdü merkezi şeklinde düzenlenmelidir.
Böyle bir ortam, öğrenci güdüsünün devamını, öğretmen-öğrenci ilişkisinin kalitesini etkiler.
Çeşitli uyarıcıların bulunduğu ortamlarda daha nitelikli ve kalıcı öğrenme gerçekleşir.
Fiziksel ortama ilişkin her değişken, eğitime ya destek veya engel olur.
Eğitim ortamında bulunan uyarıcıların çeşitli olmasının yanında, bunların düzenlenişi de eğitsel açıdan etkileyicidir.
Sınıf ortamını canlı tutmak için belirli aralıklarla fiziksel görünümü, elverdiğince değiştirmek uygun olur.
Davranış değiştirmenin etkili yolarından birin de çevreyi değiştirmek olduğu unutulmamalıdır.
Bu amaçla teknolojik imkanlardan ve özellikle çağdaş eğitim teknolojilerinden sıklıkla yararlanmak gerekir.